Quentin Tarantino Gibi Filmler Nasıl Çekilir?

12/12/2020
142 Görüntüleme

Tarantino’nun filmlerini neyin bu kadar farklı kıldığına ve yönetmenlik stilini oluşturmak için birleştirdiği öğelere bir göz atın.

Bugünün film öğrencilerine en çok hangi film yapımcılarına hayran kaldıklarını sorarsanız, Quentin Tarantino muhtemelen listenin en üstünde olacak. On sekiz yıla yayılmış on filmle, ağır diyaloglu, şiddet içerikli hikaye anlatımının eşsiz harmanı, türü ne olursa olsun, hala sürpriz yapmayı, ilham ve zevk vermeyi başarıyor. Gerçekten, bu noktada, Tarantino’nun film yapımcılığına yaklaşımı tartışmasız kendi başına bir tür. Nasıl yapıldığına bir bakalım.

Hürmet, Referanslar, Övgü ve Stilizasyon

Tarantino’nun etkilerinin çoğu diğer filmler ve film yapımcılarıdır, ancak çoğu insanın aşina olduğu şeyler değildir. Bazen dedikleri “saçmalık uzmanı” olarak etiketlenir, ancak muhalifler bile ansiklopedik film tarihi bilgisini tanımak zorunda kalır. 70’lerde büyürken sinemalarda izlediği filmler, özellikle de afrika kökenli amerikalıları izleyici kitlesi olarak hedef alan 70’lerde popüler olmuş bir film türü olan blaxploitation ve dövüş sanatları filmleri konusunda son derece tutkulu.

Birçok taklitçisinin aksine, Tarantino sevdiği filmleri kopyalamakla kalmıyor, onları remiksliyor. Tek bir sahnede bile farklı türlerden ve etkilerden kinayeleri ve gelenekleri çeken mashuplar yapar. Örneğin Kill Bill filmleri, kung fu ve samuray film DNA’sını John Ford’un western tarzını ve bir anime tarzı çizgisiyle birleştirerek gerçekten eşsiz bir aksiyon turu oluşturuyor.

Mia Wallace’ın Pulp Fiction’daki Vincent Vega’ya- her biri farklı kabiliyetlere sahip olan bir kadın suikastçı ekibi hakkında- tanımladığı aslında Kill Bill’in konusu. Bu, bir hikayenin içindeki başka bir hikayeye bağlanan bir hikayenin olağanüstü bir örneğidir- ve Tarantino’nun meta olma sevgisine bakmak için mükemmel bir geçiş.

Meta Edinme

Postmodern anlatıları ile Tarantino, hikâyeden çok uzaklaşıyor. Zaman içinde ileri geri atlayan doğrusal olmayan hikayelerle oynar ve hikayeler farklı filmlerden olsa bile sıklıkla hikayeler içine hikayeler yerleştirir.

İlk uzun metrajı olan Reservuars Dogs (konusunu ve Ringo Lams City on Fire’dan pek çok çekim ödünç alan bir film), Tarantino tarafından bizi gizli polis Freddy’nin (Tim Roth’un sahte adı Bay Orange olan) halka açık bir tuvalette takılan dört Los Angeles County şerifine rastladığı zamanla ilgili hayali hikayesine dahil ediyor. Yine Freddy’nin hikayesi tamamen onun sahte kimliğine hizmet ediyor – ama Tarantino’nun eklediği katman ise gerilim gerçek.

Freddy, Bay Orange olarak, sızdığı suç çetesinin üyelerine hikaye anlatıyor. Herkesin odada karşılaşmasında Freddy rehberimiz gibi davransa bile Bay Orange ile birlikte deneyimledik. Ardından Tarantino’nun merceği devralır ve Bay Orange’ın ayrıntılarını ortaya koyarak Freddy’nin yalanını destekler.

Suçlular gerçek dünyada dinler gibi Freddy’ye, uydurma hikayesiyle diğer memurlara giderek daha yoğun bir hikaye anlatmasını sağlayarak gerilimi artırıyor. Bay Orange riskli tuvalet ortamını özgüveniyle atlatır.

Tüm zaman boyunca Alman Çoban Köpeği gözlerini Roth’dan ayırmaz. Tarantino, Fredy’yi hayali köpeğin suçlayıcı bakışları altında ortaya çıkartır- görünmeye çalıştığı gibi değil. O var olmayan polislerin önündeki sıradan vatandaş ya da tehlikeli grupların önünde davrandığı gibi bir suçlu da değil.

Sahne sona erdiğinde, en az dört katmanlı anlatı düzeyinde gezindik. Hiçbiri alıştırma gibi gelmedi, ve hepsi üç dakikadan az bir sürede açılıyor. Güzel inşa edilmiş bir sahne.

Son üç filminde Quentin Tarantino, kahramanların seyircilerin doğru olmadığını bildikleri bir şey yaptıkları tarihle uğraştı- Hitler’i öldürmek veya Manson katliamını önlemek gibi. Eğlenmek için burada olduğumuza ve iyi anlatılan bir filmin kendi gerçeği olduğuna dikkat çekmeyi seviyor.

Diyalog İçin Diyalog

Çoğu film yapımcısı için diyalog, izleyicilere bilgi aktarmak ve karakterlerin hedeflerine ulaşması için kullanılan bir şeydir. Tarantino diyalogu kendi içinde bir amaç olarak kullanır. Karakterler konuşmak uğruna konuşuyor, dünyanın durumu ve içinde bulundukları durum hakkında uzun süreli tartışmalar yaşıyor. Uzun, esprili konuşmalar Tarantino filmlerinin imzasıdır; karakter gelişimi için diyalog kullanması, şakalar ve tahmin ettiğiniz gibi diğer hikayeleri anlatmak için diyalog kullanması muhtemeldir.

Pulpy Fictions

Quentin Tarantino şiddeti seviyor ve filmlerinde çok kullanıyor. Nadiren gerçekçi bir öldürme ve işkence tasvirinden ziyade daha çok patlayan kafalar ve kopmuş uzuvlar ile üst düzey bir şiddet onun tarzı. Yönetmen sık sık şiddeti, komik olduğu noktaya kadar doğal olmayan bir şekilde kullanıyor, tıpkı her merminin el bombası etkisine sahip olduğu ve odayı süper şiddetli samuray gibi kanların sıçradığı Kenji Misumi’nin filmlerindeki silahlı çatışmalarda olduğu gibi. Tarantino’nun filmlerinde şiddet neredeyse operasyoneldir.

İlginizi Çekebilir

Sevgi Elde Etmenin Sapkın Bir Yolu: Öldürme Üzerine Kısa Bir Film (1988)
Akademi
309 görüntüleme
Akademi
309 görüntüleme

Sevgi Elde Etmenin Sapkın Bir Yolu: Öldürme Üzerine Kısa Bir Film (1988)

Elif Feyza Demir - 12/12/2020

Yönetmen: Krzysztof Kieslowski Ülke: Polonya Yapım Yılı: 1988 Yapımcı: Ryszard Chutkowski Senaryo Yazarı: Krzysztof Kieślowski,  Krzysztof Piesiewicz Oyuncular: Miroslaw Baka,…

Panasonic S1H ProRes RAW
Kamera
499 görüntüleme
Kamera
499 görüntüleme

Panasonic S1H ProRes RAW

ADMIN - 24/05/2020

Panasonic S1H ProRes RAW'ı bekleyenler biraz daha beklemek zorunda kalacaklar. Panasonic LUMIX S1H, çok yönlülüğü ve karlı kayıt formatları nedeniyle…

ARRI ALEXA LF SUP 4.3 Update
Kamera
566 görüntüleme
Kamera
566 görüntüleme

ARRI ALEXA LF SUP 4.3 Update

Ahmet Yetim - 19/05/2020

ARRI ALEXA LF - Değişiklikler ve Yeni Özellikleri Lensler ARRI Rental DNA lenslerinin tanınması ARRI ALEXA LF SUP 4.3 ile…

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.